Z wizytą we Wrocławiu – Spacer po mieście, cz. 2

przez Ola @ Wrzesień 3, 2022

Kolejny dzień pobytu we Wrocławiu znów zapowiadał się bardzo słonecznie, dlatego wróciliśmy do centrum, by tym razem zwiedzić najstarszą część miasta – Ostrów Tumski. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Uniwersytecie Wrocławskim, którego historia rozpoczęła się w 1702 roku i który wykształcił aż 9 noblistów.

Wieża Matematyczna, Wrocław

Uniwersytet Wrocławski

Krasnal wrocławski

Budynek Uniwersytetu Wrocławskiego

Krasnal wrocławski - Rektorek

Spacer po Wrocławiu, 2022

Dyplomowana humanistka nie mogła sobie odmówić spaceru pod Wydział Filologiczny UW oraz Zakład Narodowy im. Ossolińskich, których książki z serii „Biblioteka Narodowa” wielu z nas do dziś ma na swoich domowych półkach.

Ossolineum, Wrocław

W studenckiej aurze, Wrocław

W tym wspaniałym otoczeniu najstarszego i najważniejszego ośrodka kultury polskiej  wypiliśmy kawę, w znajdującej się na terenie ogrodu, kafejce - „Cherubinowy Wędrowiec”

Cherubinowy Wędrowiec, Wrocław

i ruszyliśmy w stronę Bulwarów P. Włostowica, by znów popatrzeć na Odrę.

To idealne miejsce na randkę i zaręczyny, które podobno dość często mają miejsce na „Ławeczce miłości”, z wrocławskimi skrzatami w roli głównej. Stworzono ją przeciw samotności w dniu inauguracji Wrocławskiego Dnia Dobrych Relacji i… oby pełniła swoją rolę bezterminowo.

Ławeczka Miłości, Wroclove

Wrocław, Ostrów Tumski

Ostrów Tumski, Wrocław

Stamtąd już zaledwie kilka kroków dzieliło nas od Ostrowa Tumskiego, datowanego na X wiek. To obowiązkowy punkt na mapie miasta, nie tylko dla wielbicieli sztuki sakralnej, ale wszystkich, którzy lubią spacery urokliwymi uliczkami, które po zmroku oświetla ponad 100 lamp gazowych, zapalanych przez latarnika, ubranego w tradycyjną czarną pelerynę i cylinder.

Most Tumski, Wrocław

Mostem Tumskim poszliśmy w stronę Katedry Jana Chrzciciela, nazywanej Matką Kościołów Dolnego Śląska. W jej północnej wieży, na 60m znajduje się taras widokowy, skąd można popatrzeć na miasto.

Katedra pw Jana Chrzciciela, Wrocław

Widok z Katedry, Wrocław

Panorama Wrocławia

Akurat udało nam się tam wjechać w poniedziałkowych godzinach pracy, więc było pusto, a bardzo miły, starszy pan, obsługujący windę poświęcił nam swój czas, opowiadając o historii miasta. Niestety, była to jedyna uprzejma osoba, którą spotkaliśmy we Wrocławiu podczas całego pobytu. Tamtejsza obsługa klienta w większości miejsc poważnie kuleje, a jej przedstawiciele są potwornie zmęczeni i to już w godzinę po otwarciu. Unikając zbędnej konwersacji i ryzyka utraty dobrego humoru w dalszej części dnia snuliśmy się mniej lub bardziej utartymi szlakami

Spacer po mieście, Wrocław

Podwórka Wrocławia

Most Piaskowy, Wrocław

Krasnale z Forum Muzyki, Wrocław

Wrocław

aż do wieczora, który mieliśmy spędzić na koncercie Imany w „Forum Muzyki”. Niestety, nie weszliśmy nawet do środka, ponieważ został odwołany, co chyba zbiegło się z rządowymi alertami bezpieczeństwa, w związku z wojną w Ukrainie. Na pocieszenie wróciliśmy do Dzielnicy Czterech Wyznań, by posiedzieć w bardzo klimatycznej kawiarnio-winiarni „Cocofli” i przy okazji poszerzyć swoją domową biblioteczkę:)

Cocofli, Wrocław

Dzień zakończyliśmy jeszcze spacerem po Rynku…

Rynek wrocławski

Teatr w oknach...

Rynek we Wrocławiu

i wizytą na Ruskiej 46c, by zobaczyć tamtejszą Galerię Neonów, gdzie mimo późnej pory wciąż było co robić…

Galeria Neonów, Wrocław

Galeria neonów przywołała mnóstwo wspomnień z dzieciństwa, ale nie poświęciliśmy jej więcej czasu niż było potrzebne, ponieważ następnego dnia zaplanowaliśmy sobie wyjazd za miasto.