Guten Morgen, Berlin!

przez Ola @ Lipiec 28, 2016

Pomimo bardzo miło spędzonego czasu w Trójmieście, z radością rozpoczęliśmy przygotowania do trzeciego etapu naszych wakacji. Czekał na nas Berlin, do którego miałam pojechać w przeszłości już dwukrotnie, ale wówczas miałam… pecha do towarzyszy podróży. Na szczęście, na swojego Małżona mogę liczyć zawsze, dlatego wiedziałam od początku, że trzecia próba zakończy się powodzeniem!!!

Berlin Hauptbahnhof

Dotarliśmy tam bezpośrednim połączeniem kolejowym z Gdyni, z mocnym postanowieniem poznania miasta… na pieszo:) Byliśmy zaprawieni kondycyjnie po wakacjach w górach i z podwójną siłą po odpoczynku nad Bałtykiem, od razu z dworca Hauptbahnhof poszliśmy okrężną drogą do naszego miejsca noclegowego w dzielnicy Schöneberg:)

Pogoda na spacer była wymarzona…

Berlin, kłódki na moście

Berlin, wzdłuż rzeki Szprewy

Po dotarciu na miejsce, niewiele czasu poświęciliśmy na wewnętrzną organizację i po chwili znów byliśmy poza domem, spędzając całe popołudnie na zwiedzaniu okolicy… Jak widzicie, już pierwszego dnia zobaczyliśmy z bliska miejsce pracy niemieckiego rządu,

słynny Adlon Hotel, którego historię poznaliśmy z serialu telewizyjnego – „Tajemnice hotelu Adlon”,

no i na koniec… historyczny symbol zjednoczenia Niemiec – Bramę Brandenburską.

W drodze powrotnej podeszliśmy jeszcze „pod” Pomnik Holocaustu w dzielnicy Mitte, znanego też jako Pomnik Pomordowanych Żydów Europy. Powstał według projektu Petera Eisenmana, który na powierzchni 19 tys. m kw. ustawił 2711 betonowych bloków różnej wielkości, upamiętniających zagładę w czasach II światowej. Na ten pomnik składa się jeszcze podziemne muzeum, sale wystawowe oraz księgarnia.

Oficjalnie, w tym miejscu zakończyliśmy zwiedzanie i już inną drogą wróciliśmy na nasz zasłużony wypoczynek…