Rajska wyspa… Capri

przez Ola @ Październik 28, 2017

Planując nasz wakacyjny wyjazd na Wybrzeże Amalfi, uwzględniliśmy również zwiedzanie Capri. Z uwagi na to, że wyspa znajduje się około 50km od stałego lądu, to turyści przebywający w Kampanii bardzo często przypływają tam z jednodniową wizytą. My, już na etapie teoretycznego planowania wiedzieliśmy, że kilka godzin, by ją zobaczyć, to zdecydowanie za mało…

Wypłynęliśmy z Salerno pierwszym promem, kiedy słońce dopiero się budziło, co sprawiło, że podczas rejsu mieliśmy idealne światło do zdjęć…

c15

c14

c2

Głównym portem wyspy jest Marina Grande. To stąd wypływają promy w stronę Amalfi, Sorrento, Salerno oraz Neapolu, a także statki wycieczkowe do „Szmaragdowej Groty”, która, sądząc po kolejkach przy kasach, jest popularną atrakcją nie tylko w sezonie.

c12

Wyspa ma w obwodzie zaledwie 17km, a port dzieli to wapienne wzniesienie na dwie części. Na prawo znajduje się Anacapri, gdzie można dotrzeć autobusem, taxi-cabrioletem albo pieszo…

a na lewo - Capri, gdzie oprócz wspomnianych wyżej rodzajów transportu, można skorzystać jeszcze z… kolejki torowej, podobnej do tej, która kursuje na Gubałówkę.

Kolejka torowa na Capri

Po zejściu na ląd, postanowiliśmy ambitnie dostać się do Anacapri schodami, ale w połowie drogi pożałowaliśmy tej decyzji… Mimo początku października, żar wciąż lał się z nieba, stroma, skalista droga wydawała się nie mieć końca, a plecaki ważyć podwójnie;) Jak tylko nadarzyła się okazja zeszliśmy na krętą ulicę, by zaoszczędzić swoim kolanom różnicy wysokości. Niestety, nie była możliwa zbyt długa kontemplacja zastałych widoków po trasie,

c16

ponieważ i bardzo wąska droga i duże natężenie ruchu, zmuszało nas do ciągłego przytulania się do skał, by zwyczajnie… ujść z życiem:) Udało się i wkrótce po zameldowaniu, mogliśmy zacząć zwiedzanie Anacapri…

c3

c19

c17

c20

c4

Kościół św. Zofii

c21

Urokliwy sklepik z rękodziełem pani Tiny, Anacapri, Włochy

Urokliwy sklepik z rękodziełem pani Tiny

oraz Capri… już w zwolnionym tempie.

Capri

c6

c26

W powietrzu, oprócz wszechobecnych cytryn, czuć było woń kwiatów, pachnących w Ogrodzie Augusta równie mocno jak flagowe dla Capri perfumy - „Carthusia”, których historia prowadzi do klasztoru Kartuzów, kiedy to w 1380 roku powstał przypadkowo pomysł na ich stworzenie…

Z ogrodów, założonych w XX wieku przez Friedricha Alfreda Kruppę, rozciąga się widok na skalistą drogę,

również jego projektu (niestety obecnie w remoncie), prowadzącą bezpośrednio na plażę  – Marina Piccola

Anacapri - Monte Solaro, Włochy

oraz panorama na trzy skaliste stożki – Faraglione – Stellę (109m), Mezzo (82m) i Scopolo (106m).

c24

Prawdę mówiąc, to cała wyspa jest jak jeden malowniczy ogród, bardzo zielony, pachnący i spójny, dlatego całodzienne spacery były dla nas prawdziwą przyjemnością, ale…

c9

c23

c27

Piazza Umberto I

c11

ale tak naprawdę to wizyta w najwyższym punkcie widokowym Anacapri – Monte Solaro, dopełniła uroku tamtejszej scenerii i dlatego wymaga już osobnej uwagi:)