Smakując życie, czyli… moje francuskie wakacje, cz. 3 – Carcassonne

przez Ola @ Październik 27, 2015

Początkowo planując nasz wyjazd do Francji mieliśmy zacząć urlop od historycznego… CARCASSONNE, które jednak później wykreśliliśmy z listy, nie widząc szans na zobaczenie wszystkiego, co sobie wcześniej opracowaliśmy. Ale w Narbonne temat znowu powrócił i za sprawą naszej spontanicznej decyzji zawitaliśmy tam z niedzielną wizytą;) Wiedzieliśmy, że La Cité przypadnie nam do gustu bardziej niż reszta miasta, więc tę część zostawiliśmy sobie na deser, ale już teraz wiem, że nowsze Carcassonne – La Ville Basse też powinno się znaleźć w planie zwiedzania…

DN3_5012

c1

2c

3c

DN3_5098

La Ville Basse

Rzeka Aude dzieli Carcassonne na dwie części, a zabytkowy most – Pont Vieux prowadzi prosto do celu, czyli do… miasta w mieście,

DN3_5121

4c

nad którym dominuje zamek - Château Comtal z XII wieku.

DN3_5199

5c

7c

6c

2c

8c

9c

DN3_5427

Wokół zamku są podwójne wały obronne, z czego te wewnętrzne wzniesione zostały jeszcze w VI wieku, a zewnętrzne dopiero w XIII. I pomyśleć, że ta historyczna budowla z 53 kamiennymi basztami miała zostać zrównana z ziemią na mocy decyzji z 1849 roku… Od ostatecznej rozbiórki osłabione mury uchroniła petycja, dzięki której jeszcze w tym samym roku rozpoczęły się prace remontowe  i… szczęśliwie do dziś ta ogromna fortyfikacja może być wizytówką Carcassonne.

DN3_5642

DN3_5666

4c

DN3_5656

Trudno oddać słowami wrażenia ze spaceru po „starym mieście”, ale.. muszę przyznać, że dawno nie zabawiłam na zamku tak długo:)

Panorama Carcassonne

15c

c

DN3_5601

DN3_5701

DN3_5705

i gdyby nie kilka współczesnych szczegółów, to czułam się tam naprawdę jak… w średniowieczu!

DN3_5715

DN3_5724

DN3_5727

Po ponad 11 godzinach wróciliśmy do Narbonne, planując kolejny… wakacyjny dzień.

Praktyczne informacje: 1. Osobom, które nie przepadają za tłumem zdecydowanie odradzam zwiedzanie Carcassonne w sezonie. My byliśmy tam pod koniec września, ale za to w słoneczną niedzielę, więc też odczuliśmy większe natężenie zwiedzających:)

2. Z dworca kolejowego w Narbonne pociągi TER (odpowiednik naszych pociągów odosobowych) odjeżdżają do Carcassonne średnio, co 30 minut i mniej więcej tyle samo czasu zajmuje tam podróż w jedna stronę. Koszt biletu powrotnego to około €23 na osobę. W dni robocze pierwszy pociąg jest już o godz. 6.32, natomiast w niedzielę dopiero o godz. 10.