Miesiąc z obiektywie – Luty’ 19

przez Ola @ Kwiecień 1, 2019

Podsumowanie LUTEGO w kwietniu i do tego w Prima Aprilis może brzmieć jak żart, ale jak do tej pory nie było mi dane zrobić tego wcześniej:) Żeby jednak niczego nie zaburzać, zapraszam Was na kilka ujęć z mojego urodzinowego miesiąca, dzięki czemu w środku zimy miałam w domu wiosnę:)

Kwiaty urodzinowe 1

Jo Malone

Śmiałam się, że nasze śnieżne podróżowanie po Polsce przywołało również zimę na Wyspy i dokładnie pierwszy dzień lutego powitał nas białym puchem, tym razem tylko na kilka godzin, ale jednak się liczy:)

Zima w Londynie

Drugi miesiąc roku to także kontynuacja mojego dalszego podróżowania… Zdążyłam wrócić z Polski na jeden dzień do Londynu, a już na drugi byłam w Manchesterze,

Pociągiem do Manchesteru

który niestety, tym razem z braku wolnego czasu, poznawałam tylko z przewodnika w hotelowym pokoju:)

Manchester

Przy okazji za to obejrzałam film „Dziewczyna we mgle” w reżyserii Donato Carrisi, który serdecznie polecam.

Dziewczyna we mgle - film

W połowie lutego doczekałam się swojego urlopu i zgodnie z wcześniejszym planem dotarliśmy do Rygi

Ryga A

Ryga C

Na każdym kroku spotykaliśmy tam ducha dawnych czasów, głównie w architekturze, gdzie mimo upływu lat, nadal można tę historię zobaczyć, a nie tylko wszystko sobie wyobrażać…

Ryga B

Ryga D

Ryga E

Ryga F

Ryga G

Drugim przystankiem na naszej zimowej trasie była stolica Estonii – Tallin, która urzekła nas swoją nieziemską urodą już od pierwszego spaceru…

Tallin D

Tallin A

Tallin E

Ogromnym plusem była lokalizacja naszego tymczasowego domu… w samym sercu Starego Miasta, dzięki której mogliśmy na co dzień cieszyć oczy tymi średniowiecznymi detalami.

Tallin B

Tallinn C

Ostatnim etapem naszej podróży były Helsinki, gdzie dotarliśmy promem przez Zatokę Fińską w ciągu niecałych dwóch godzin.

Helsinki 6

Pomimo przejmującego chłodu czerpaliśmy mnóstwo przyjemności z poznawania nowych miejsc, choć oczywiście wyjechaliśmy z lekkim niedosytem, ponieważ zabrakło czasu na wizytę w wiosce Muminków, czy w jednym z najbardziej fotogenicznych miast Finlandii – Porvoo.

Helsinki B

Odwilż w Helsinkach

Helsinki wyspa 20

Helsinki 5

Wyspa 11

Helsinki 7

Tuż po powrocie do Londynu, gościliśmy u siebie moją czeską przyjaciółkę, z którą jak za dobrych czasów, kiedy tu jeszcze mieszkała, przemierzaliśmy wspólnie miejskie szlaki, teraz już coraz bardziej wiosenne…

Wiosna w Londynie 1

Wiosna w Londynie 2

Przy okazji zajrzeliśmy też wspólnie do Muzeum Dzieciństwa we wschodnim Londynie, które z uwagi na samą tematykę i rodzaj eksponatów przywołało w nas mnóstwo dziecięcych wspomnień…

Muzeum Dzieciństwa 2

Muzeum Dzieciństwa 1

Muzeum Dzieciństwa 3

I w tak sentymentalnych nastrojach pożegnaliśmy ten najkrótszy miesiąc roku…